Prohlášení o nestrannosti certifikačního orgánu
Při všech prováděných certifikačních činnostech uplatňujeme tyto hlavní zásady – nestrannost, odbornou způsobilost, zajištění objektivních důkazů shody, otevřenost vůči zákazníkům a dalším zainteresovaným stranám a zachování důvěry a mlčenlivosti o veškerých informacích týkajících se zákazníků.
V rámci své politiky analyzujeme, monitorujeme, hodnotíme a přezkoumáváme rizika týkající se střetu zájmů, která by mohla ovlivnit certifikační činnosti.
V případě, že jsou identifikovány činnosti ohrožující nestrannost, provedeme vhodná opatření, abychom tato rizika vyloučili nebo minimalizovali.
Objektivitu a nestrannost postupů certifikačního orgánu pravidelně kontroluje nezávislá Komise pro zabezpečení nestrannosti.
V Praze dne 2.5.2016
Ing. Lada Pluhařová
vedoucí CO SM č. 3009
Práva žadatele o certifikaci / držitele certifikátů systémů managementu
- být informován o postupech certifikačního orgánu (CO), jeho požadavcích na dokumentaci
- dohodnout s vedoucí CO audit systému managementu (popř. kombinovaný audit)
- dohodnout společně s vedoucím auditorem termín auditu
- vyjádřit se k plánu auditu a ke složení týmu auditorů
- podat CO námitky, stížnosti a odvolání
- v případě zájmu používat certifikační značku aktuálně z certifikovaného systému managementu
- odstoupit od smlouvy o dílo, popřípadě od smlouvy o udělení užívacího práva k certifikační značce
Povinnosti žadatele o certifikaci / držitele certifikátů systémů managementu
- podat včas řádně vyplněnou přihlášku k certifikaci (poštou, emailem)
- uzavřít s CO smlouvu o dílo na provedení certifikačního řízení a dozoru nad certifikovaným systémem managementu a na jejím základě uhradit faktury za provedené práce
- předat CO dokumentaci k posouzení a poskytnout požadované informace pro přípravu posuzování u auditované organizace
- umožnit provedení auditů v příslušných útvarech, provozech a lokalitách a poskytnout potřebnou součinnost příslušných pracovníků týmu auditorů
- přijmout nápravná opatření k odstranění neshod zjištěných auditory při certifikačním/dozorovém auditu
- ve stanovených termínech umožnit CO výkon dozoru nad certifikovaným systémem managementu a uhradit náklady s tím spojené
- před ukončením platnosti certifikátu podat včas žádost o opakovanou certifikaci systému managementu
Postup při certifikaci systému managementu
- podání přihlášky u akreditovaného certifikačního orgánu a její posouzení
- uzavření smlouvy o certifikaci a dozorech nad systémem managementu (SM)
- jmenování auditního týmu
- audit 1. stupně – audit dokumentace SM (a příp. posouzení klíčových požadavků SM)
- zpracování Zprávy z auditu (1. stupeň)
- audit 2. stupně – audit u klienta (předmětem auditu je posouzení shody SM s řídící požadavkovou normou a systémovou dokumentací)
- zpracování Zprávy z auditu (2. stupeň)
- výkon certifikace: vydání certifikátu SM
- realizace dvou dozorových auditů po dobu platnosti certifikátu, při kterých je potvrzena platnost certifikátu
- podrobné informace o procesech auditu; procesech udělení, udržování, rozšíření, omezení, obnovení, pozastavení, odnětí certifikátu; stížnostech a odvolání najdete zde
Vydané certifikáty systémů managementu
Seznam vydaných certifikátů je k nahlédnutí v sídle společnosti.
Ověření vydaného certifikátu danému subjektu naším certifikačním orgánem provedou odpovědní pracovníci certifikačního orgánu na základě zdůvodněné žádosti podané písemně nebo e-mailem.